duminică, 2 martie 2008

"Do Androids Dream of Electric Sheep"

"
Ferfenitita?
Ferfenita cuprinde obiectele nefolositoare, cum ar fi corespondenta veche sau cutiile de chibrituri dupa ce ai folosit ultimul bat sau ambalajele de guma de mestecat sau rezultatele ultimelor analize medicale. Cand nu e nimeni prin preajma, ferfenita se reproduce singura. Bunaoara, daca te duci la culcare si lasi in jurul tau fie si cea mai mica urma a ei, in dimineata urmatoare, cand te trezesti, va fi de doua ori mai multa. Se aduna din ce in ce...
[...]
Iata si Prima Lege a ferfenitei. "ferfenita inlocuieste ordinea". E ca legea lui Gresham despre bani falsi (n.m "Bad money drives out good money."). Iar in apartamentele de aici n-a fost nimeni sa lupte cu ferfenita... Apartamentul pe care l-ai ales e prea ferfenitit ca sa fie locuibil. Putem insa da peste cap factorul ferfenitire. Putem, asa cum am zis, sa dam o raita prin celelalte apartamente. Dar...
[...]
Nu putem castiga.
[...]
Nimeni nu poate castiga impotriva ferfenitei decat pentru moment si doar in locuri izolate, cum ar fii, de pilda, apartamentul meu, unde am reusit deocamdata sa creez un soi de staza intre ferfenita si ordine. Daca in cele din urma voi pleca sau voi muri, atunci prima dintre ele va redeveni stapana peste tot si toate. E un principiu universal, operand peste tot in natura: intreg cosmosul se indreapta catre o stare de ferfenitire, totala si absoluta. "
Philip K Dick- "Vanatorul de recompense"

2 comentarii:

Unknown spunea...

te intrebasem... dar mi-am dat seama... pentru mine Ferfenita este modificarea a 150 de clase java... mai am cateva

Dan M spunea...

>:P
FÉRFENIŢĂ f. : A (se) face sau a (se) rupe ~a (se) rupe în multe bucăţi.... asa spune DEX-ul...
aici, termenul e extins la exact ce se defineste in si anume text;)