luni, 29 septembrie 2008

despre desene animate (III)---Planet?!

"Our world is in peril. Gaia, the spirit of the Earth, can no longer stand the terrible destruction plaguing our planet. She gives five special rings to five special young people. From Africa, Kwame with the power of earth. From the North America, Wheeler with the power of fire. From the Soviet Union, Linka with the power of wind. From Asia, Gi with the power of water and from South America, Ma-Ti with the power of heart. With the five powers combined they summon earth's greatest champion - CAPTAIN PLANET!
Go, Planet!"

Mi-am adus aminte de desenele astea, in urma messenger mass-ului de la "Ministerul meduilui"... care ne sfatuia sa nu aruncam uleiul de la friptura in chiuveta. Probabil din cauza ca exista posibilitatea de infundare a chiuvetei. ;)) Revenind. La vremea acestor desene eram fascinat de cei 5 eroi si un supererou... cum erau ei hotarati sa lupte impotriva poluarii, gunoiului... si a oricarei chestii care facea rau pamantului. Imaginea care mi-o ramas obsesiv in minte este... capitain Planet cu o eprubeta mare in maini strangand o gramada imensa de gunoi... imprastiat de some bad-ugly-guy. Dupa ce o strange pe toata spune ceva despre reciclare... si cum ca e bine sa reciclam gunoiul... si apoi se invarte foarte, foarte repede transformand gunoiul din eprubeta in ceva chestii utile. A fost o perioada "idolul" meu... nu mi-am facut tepi... si nu mi-am vopsit parul verde... dar in ochii mei era foarte cool.
Ei, acuma cand am revazut un episod... mi-am dat seama cat sunt de naive. Si da, faptul ca sunt naive e un foarte mare plus pentru aceste desene. Totusi, un singur lucru m-o zgariat pe retina... dupa fiecare episod este cate un sfat cum-sa-contribui-si-tu-la-salvarea-planetei... numai ca aceste sfaturi is in genu anunturilor de teleshoping... "You can do it"... "It's very easy"... "How many things in your home are made from trees. Furniture? Books? Baseball bats?" so... recycle paper. No nu mai spune... salveza copacii recicland hartia... hai ca refolosirea e altceva, dar Reciclare?... mmmmmm nu. Doar refolosirea e nice... reciclarea nu.
In concluzie... sunt desene amuzante... si care chiar te invata unele lucruri interesante... si e ok pentru picii de 5-6-7-8 ani... so THE POWER IS YOURS... Dar in doze moderate.

Niciun comentariu: