vineri, 10 octombrie 2008

Blog cu intarziere.

How can you don't love a good mistery? O carte scrisa in araba... o biblioteca cu carti in maghiara... o casa mobilata si utilata in care o trait cineva ani si ani la rand. Eu is uluit de lucruri din astea. Toata lumea ii cunoste pe Eminescu, Cosbuc, Bacovia, Nichita Stanescu, Arghezi... sau cel putin stiu ca oamenii astia au scris ceva... abureli? Dar pe langa astia, in transilvania au existat si poeti maghiari... Petofi Sandor... Ady Endre. Deacord, si eu fac parte din ingnorantii cu "suflet de roman"... din nefericire, dar evident constrans de o realitate.
Ei, acu o saptamana am fost la Zoli's new (rented) home. Si acolo "am dat peste" doua corpuri biblioteca... can you believe? Biblioteci... cine mai are asa ceva in ziua de zi... sunt deadreptul demodate, de prost gust, ocupa spatiu... nu ai unde sa-ti intinzi covorasul pentru pilates. Si pe langa asta, o gramada de carti erau in maghiara, inclusiv cartea verde de Asimov. Ceva poezii, carti de autori straini, carti unguresti, Coranul (in englaza/araba) si Antologia Beatles(engleza). Deci am ramas cu gura cascata... adica carti pe care eu nici nu o sa ajung sa incep la le inteleg.... stiu ca exagerez, dar e foarte... foarte extrem de frumos. Asa ca Poze... ca merita:

Photobucket

Photobucket

Asa... si incercand eu sa dau de cei doi poeti maghiari mentionati mai sus (cu ajutorul lui gloogle)... am citit ca exista autocare dupa autocare - cel putin anual- cu destinatia tinutul secuiesc... la casele memoriale ale poetilor maghiari din transilvania. Mi-e jena sa caut sa vad cat de des se trece un autpcar pe la casele memoriale ale poetilor/scriitorilor romani. Si cate coroane de flori se depun la statuile acestora. Sa fugim mai bine pana in grecia ;)

Niciun comentariu: